Veel gestelde vragen Watchi Care
Hardware Watchi Care
Druk 2 seconde de rode knop in aan de zijkant van de Watchi.
De Watchi begint te trillen en u ziet het Android logo. Het opstarten duurt ongeveer 20/30 seconden.
Om een SOS te maken met de Watchi Care zijn er diverse opties:
1. Druk ruim 3 seconden op de rode knop aan de zijkant van de Watchi
2. Wanneer het scherm actief is druk dan op de zwarte knop tot de bubbel SOS verschijnt. Druk dan ruim 3 seconden op het scherm
Door de functie scrollen op de Watchi.
Berichten ontvangen op de Watchi.
Bellen met de Watchi
Het wordt aanbevolen om het horloge één keer per dag (elke 24 uur) op te laden. Afhankelijk van de instellingen is de stand-by tijd maximaal 3- 5 dagen.
De Watchi is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. Watchi maakt gebruik van positiebepaling middels Google location services en gebuikt de volgende hardware matige technieken:
- Satellieten (GPS)
- GSM-netwerk masten (LBS)
- Draadloze modemconnecties (WIFI)
Hierdoor is de Watchi zowel binnen- als buitenshuis zeer nauwkeurig.
Ja, de Watchi werkt in heel Europa.
De Watchi wordt altijd geleverd met een abonnement. We leveren de Watchi niet met prepaid kaart of sim met eigen abonnement. Het is belangrijk dat als er een SOS wordt geactiveerd deze altijd aankomt. Elke provider heeft plekken in Europa waar ze geen bereik hebben. Dan zou de SOS niet aankomen.
In ons abonnement zit onze unieke Sim kaart. Deze maakt altijd gebruik van de provider met het sterkste signaal. Hierbij is de zekerheid dat een SOS aankomt het grootst.
Watchi Care App
Wanneer je contactpersonen wilt aanpassen log je in op de Watchi care app. Druk rechts onderin het scherm op de 3 puntjes. Nu zie je de optie SOS-keten. Druk hierop. Hier kan je een verzorger toevoegen, aanpassen met de gegevens, bel volgorde aanpassen of verwijderen.
Indien u wilt dat een contactpersoon de drager van de Watchi kan volgen, moet er voor deze contactpersoon een inlog en wachtwoord worden aangemaakt. Waneer een contactpersoon is aangemaakt, drukt u op de naam van deze contactpersoon. Helemaal onderaan het scherm staat een blauwe knop: Referenties. Hier kunt u een inlog en wachtwoord aanmaken. Als deze contactpersoon niet de locatie, op elke gewenst moment, mag volgen, maak dan geen inloggegevens voor deze persoon aan. Deze contactpersoon kan dan alleen de locatie zien als er een SOS is geactiveerd.
Om de Watchi Care gebruiker te lokaliseren in geval van nood open je de app. Onderin het scherm staat een kaart symbool. Wanneer je hier op drukt krijg je direct de actuele positie te zien van het horloge.
via de app kan je gemakkelijk een bericht sturen naar de Watchi. Druk in de app op het envelop icoon. Hier zie je de berichten die gestuurd zijn naar de Watchi Care. Om een nieuw bericht te sturen zijn er 3 verschillende antwoord keuzes mogelijk. 1. Ja/Nee antwoord, de Watchi Care geeft dan een duim omhoog of duim omlaag mogelijkheid om te antwoorden. 2. Ok antwoord, De Watchi Care geeft een groene ok knop om te bevestigen 3. Audio bericht, De Watchi Care gebruiker heeft alleen de mogelijkheid om een gesproken bericht terug te sturen.
U kunt 10 contacten toevoegen. Dit kunnen familieleden en verzorgers zijn of een professionele alarmcentrale.
Als u als gebruiker een SOS activeert op de Watchi kunnen de contactpersonen een bericht krijgen per: telefoon en/of per SMS en/of per mail.
Als de contactpersoon niet opneemt of het telefonisch bericht komt in de voicemail van de contactpersoon zal de Watchi automatisch contact opnemen met de volgende contactpersoon.
Bestellingen Watchi Care
Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 10:00 uur zijn gedaan, binnen 2 dagen af te leveren.
Wij zijn aangesloten bij de stichting webwinkelkeur en voldoen aan hun voorwaarden. Indien u niet tevreden bent over de Watchi kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie. Wij brengen u een maand het abonnement in rekening. Dit aangezien wij de sim en de software voor u hebben ingesteld en geactiveerd.
Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.
Ja, we leveren de Watchi gebruiksklaar aan u af. Standaard stellen we de gebruiker en de administrator in met de naam, e-mail en mobiele nummer van degene die de Watchi heeft besteld.
We kunnen niet de gegevens de personen op de SOS keten invullen aangezien we dan niet voldoen aan de eisen van de AVG. Mocht u er niet uit komen kunnen we u natuurlijk wel altijd helpen.
De Watchi Care wordt geleverd met een Sim kaart en software platform. Verbinding met het software platform is nodig om de Watchi Care te laten werken (SOS, berichten, agenda etc.). Om te voorkomen dat de Watchi niet functioneert is het belangrijk dat de Watchi Care altijd online is en een goede verbinding heeft met het platform. Daarvoor hebben we een sim die provider onafhankelijk werkt en door geheel Europa.
Nee, buiten de aanschaf en het maandbedrag zullen we u NOOIT verrassen met extra kosten. Ook niet als u de Watchi in het buitenland gebruikt.
Welke Verzekeringen vergoeden de Watchi Care.
Ja, als Achmea verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Achmea.
Ja, als Zilveren Kruis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Zilveren Kruis.
Ja, als FBTO verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij FBTO.
Ja, als Interpolis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Interpolis.
Ja, als OZF verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij OZF.
Ja, als Pro-Life verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Pro-Life.
Ja, als Menzis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Menzis.
Ja, als Zorg en Zekerheid verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Zorg en Zekerheid.