Geniet nu van 15% korting op de watchi kids en Watchi Care in de decembermaand met kortingscode: DECEMBER

FAQ Watchi Care

Hardware Watchi Care

Druk 2 seconde de rode knop in aan de zijkant van de Watchi.

De Watchi begint te trillen en u ziet het Safemotion logo. Het opstarten duurt ongeveer 20/30 seconde.

Om een SOS te maken met de Watchi Care zijn er diverse opties:
1. Druk ruim 3 seconden op de rode knop.
2. Wanneer het scherm actief is, druk dan ruim 3 seconden op het scherm
3. Wanneer het scherm actief is druk dan op de zwarte knop tot de bubbel SOS verschijnt. Druk dan ruim 3 seconden op het scherm

">Bekijk ons instructie filmpje.

Het wordt aanbevolen om het horloge één keer per dag (elke 24 uur) op te laden. Afhankelijk van de instellingen is de stand-by tijd maximaal drie dagen. Wanneer het horloge wordt gebruikt voor "permanent volgen" met GPS, gaat de batterij maximaal 6 uur mee. Deze volgmodus moet alleen worden gebruikt als dit soort tracking nodig is.

De Watchi is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. Watchi maakt gebruik van positiebepaling middels Google location services en gebuikt de volgende hardware matige technieken:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze modemconnecties (WIFI)

Hierdoor is de Watchi zowel binnen- als buitenshuis zeer nauwkeurig.

Ja de Watchi werkt in heel Europa.

Watchi Care App

Watchi's app is te vinden onder de naam Watchi Care:

Voor android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.watchi.helperapp

Voor IOS:

https://itunes.apple.com/nl/app/watchi-care/id1441432716?mt=8

Wanneer je contactpersonen wilt aanpassen log je in op de Safemotion app. Druk rechts onderin het scherm op de 3 puntjes. Nu zie je de optie SOS-keten. Druk hierop. Hier kan je een verzorger toevoegen, aanpassen met de gegevens, bel volgorde aanpassen of verwijderen.

Om de Watchi Care gebruiker te lokaliseren in geval van nood open je de app. Onderin het scherm staat een kaart symbool. Wanneer je hier op drukt krijg je direct de actuele positie te zien van het horloge.

Om een bericht te sturen naar de Watchi Care kan je simpel via de app doen. Druk in de app op het envelop icoon. Hier zie je de berichten die verstuurd en gestuurd zijn naar de Watchi Care. Om een nieuw bericht te sturen zijn er 3 verschillende antwoord keuzes mogelijk. 1. Ja/Nee antwoord, de Watchi Care geeft dan een duim omhoog of duim omlaag mogelijkheid om te antwoorden. 2. Ok antwoord, De Watchi Care geeft een groene ok knop om te bevestigen 3. Audio bericht, De Watchi Care gebruiker heeft alleen de mogelijkheid om een gesproken bericht terug te sturen.

U kunt 10 contacten toevoegen. Dit kunnen familie leden en verzorgers zijn of een Professionele alarm centrale.

Als u als gebruiker een SOS activeert op de Watchi kunnen de contact personen een bericht krijgen per: telefoon en/of per SMS en/of per mail.

Als de contactpersoon niet opneemt of het telefonisch bericht komt in de voicemail van de contactpersoon zal de Watchi automatisch contact opnemen met de volgende contactpersoon.

Bestellingen Watchi Care

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 10:00 uur zijn gedaan,  de volgende werkdag af te leveren.

Wij zijn aangesloten bij de stichting webwinkelkeur en voldoen aan hun voorwaarden. Indien u niet tevreden bent over de Watchi kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie. Wat wij u in rekening brengen is een maand het abonnement. Dit aangezien wij de sim en de software voor u hebben ingesteld en geactiveerd.

 

Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Ja na bestelling van de Watchi krijgt u van onze service partner Voizzer een vragen lijst. Nadat u deze heeft ingevuld en verzonden. Sturen wij u de Watchi ingesteld op en klaar voor gebruik!

De Watchi Care wordt geleverd met een Sim kaart en software platform. Verbinding met het software platform is nodig om de Watchi Care te laten werken(SOS, berichten, agenda etc.). Om te voorkomen dat de Watchi niet functioneert is het belangrijk dat de Watchi Care altijd online is en een goede verbinding heeft met het platform. Daarvoor hebben we een sim die provider onafhankelijk werkt en door geheel europa.

Nee buiten de aanschaf en het maandbedrag zullen we u NOOIT verrassen met extra kosten. Ook niet als u de Watchi in het buitenland gebruikt.

Welke Verzekeringen vergoeden de Watchi Care.

Ja, als Achmea verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Achmea.

Ja, als Zilveren Kruis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Zilveren Kruis.

Ja, als FBTO verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij FBTO.

Ja, als Interpolis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Interpolis.

Ja, als OZF verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij OZF.

Ja, als Pro-Life verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Pro-Life.

Ja, als Menzis verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Menzis.

Ja, als Zorg en Zekerheid verzekerde kunt u bij de huisarts een hulpmiddelenbrief opvragen, waarin de huisarts aangeeft dat de alarmering medisch noodzakelijk is. De hulpmiddelenbrief dient u in bij Zorg en Zekerheid.

FAQ Watchi Kids

Het in gebruik nemen van de Watchi Kids en de App

 

Bij het opstarten van de app moet u een E-mail en wachtwoord invullen. Als u deze nog niet heeft aangemaakt, moet u zich eerst registeren. Vul uw eigen naam en email in. Druk bij Verificatiecode op krijg code (rechts). Er gaat een secondeteller lopen. Deze geeft aan dat er een mail met de verificatiecode naar u onderweg is. Vul de verificatiecode die u per mail heeft ontvangen in op de app. Vul de lijst aan met uw telefoonnummer en uw eigen wachtwoord. Druk op voltooid. U krijgt een bevestiging dat uw registratie is voltooid.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren.

Er zijn twee soorten gebruikers van de app. Een primaire gebruiker en een familielid of secundaire gebruiker(s). De primaire gebruiker kan alle Watchi-instellingen wijzigen. De familieleden kunnen meekijken maar geen instellingen wijzigen.

Als primaire gebruiker scant u de QR-code van de Watchi door op “Scan de QR code” te drukken. Als familielid (secundaire gebruiker) drukt u op “voer de uitnodigingscode in”)

Bekijk ook ons instructiefilmpje over het scannen van de QR-code.

Druk als primaire gebruiker op het rad-icoontje rechts onder op het hoofdscherm. Druk op familieleden en druk op Nodig familieleden uit. Nu kunt u andere familie leden secundaire gebruiker maken door ze direct in te voeren met naam en mobiele nummer. Of u nodigt ze uit door een bericht dat per SMS naar de familieleden gestuurd wordt.

Het familielid ontvangt een SMS met een uitnodigingscode. Loopt nu de stappen 8 tot en met 9 nogmaals door als secundaire gebruiker.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over familielid toevoegen.

Standaard staat de Watchi op de Engelse taal. Wanneer u de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, gaat u naar het scherm “Device”. Als u hierop drukt en dan naar beneden gaat, kunt u bij het tweede scherm de taal veranderen in Engels, Frans of Nederlands.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over taal instellen

De gegevens die de Watchi verzamelt worden opgeslagen op onze beveiligde servers. Onze servers worden beveiligd en onderhouden door Amazon. Alle gegevens die door de Watchi worden verzameld, zoals positie en berichten, worden niet gedeeld, met derden of gebruikt voor reclame doeleinden. De gegevens in de mobiele app zijn alleen beschikbaar voor mensen die u een uitnodiging hebt gestuurd om contact te maken met de Watchi.

De Watchi hardware

Watchi ondersteunt alle providers in Europa. Kies dus de provider met de beste aanbieding. Echter adviseren wij altijd een aanbieder met het grootste netwerk. Hierdoor is uw kind goed bereikbaar en is positionering nog accurater. De Grootste providers in Nederland met een eigen netwerk zijn KPN en Vodafone. Voor België adviseren wij Proximus.

Waarom heb ik een abonnement of prepaid simkaart nodig voor de Watchi?

Met Watchi kun je bellen en gebeld worden. Tevens heeft de Watchi een internetverbinding nodig om positiegegevens te verzenden.

De Watchi is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. Watchi maakt gebruik van positiebepaling middels:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze modemconnecties (WIFI)

Hierdoor is de Watchi zowel binnen- als buitenshuis zeer nauwkeurig.

De Watchi is spatwaterdicht. Dit betekent dat hij tegen regen kan en er niets gebeurt als er water op komt. Maar bij zwemmen en onder water heb je het risico dat hij beschadigt. Dit komt omdat wij u de mogelijkheid bieden om de simkaart zelf te vervangen en te plaatsen. De simkaart zit achter een schuifje dat niet volledig waterdicht is te maken (zie afbeelding). Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij de vrije keuze van provider en abonnement belangrijker vinden dan de mogelijkheid om te zwemmen met een Watchi.

De Watchi beschikt over de grootste batterij van alle kindertrackinghorloges  in de markt, namelijk 600 mAh. De meeste energie (en dus batterij) kost het verzenden van de positie. Dit kunt u bij de Watchi zelf instellen. Afhankelijk van deze instelling gaat de batterij langer of korter mee.

  • Hoge frequency; automatisch elke 5 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur: 24 uur
  • Medium frequency; automatisch elke 10 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur36 uur
  • Normal frequency; automatisch elke 30 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 48 uur
  • Batterij besparingsmode; automatisch elke 60 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 72 uur

Bekijk onderstaande afbeelding voor de afmetingen.

Bestellingen Watchi Kids

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 10:00 uur zijn gedaan,  de volgende werkdag af te leveren.

Wij zijn aangesloten bij de stichting webwinkelkeur en voldoen aan hun voorwaarden. Indien u niet tevreden bent over de Watchi kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie.

 

Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Problemen oplossen

Als u een prepaid Sim kaart gebruikt moet u deze vaak eerst activeren. Dit doet u door de Sim kaart in een telefoon te stoppen en hier 1 keer meer te bellen of een bericht te versturen. Vaak ontvangt u dan gelijk een sms van de provider. Stop nu de sim kaart weer in de Watchi start opnieuw op.

In dat geval zit de sim kaart verkeerd om in de Watchi. Stop de sim kaart met de chip naar boven in de Watchi.

Watchi kids resetten doe je door de Batterij 30 seconde los te maken. Zie instructie video

De waardering van www.watchi.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 28 reviews.