FAQ

Het in gebruik nemen van de Watchi Kids en de App

 

Bij het opstarten van de app moet u een E-mail en wachtwoord invullen. Als u deze nog niet heeft aangemaakt, moet u zich eerst registeren. Vul uw eigen naam en email in. Druk bij Verificatiecode op krijg code (rechts). Er gaat een secondeteller lopen. Deze geeft aan dat er een mail met de verificatiecode naar u onderweg is. Vul de verificatiecode die u per mail heeft ontvangen in op de app. Vul de lijst aan met uw telefoonnummer en uw eigen wachtwoord. Druk op voltooid. U krijgt een bevestiging dat uw registratie is voltooid.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over inloggen & registreren.

Er zijn twee soorten gebruikers van de app. Een primaire gebruiker en een familielid of secundaire gebruiker(s). De primaire gebruiker kan alle Watchi-instellingen wijzigen. De familieleden kunnen meekijken maar geen instellingen wijzigen.

Als primaire gebruiker scant u de QR-code van de Watchi door op “Scan de QR code” te drukken. Als familielid (secundaire gebruiker) drukt u op “voer de uitnodigingscode in”)

Bekijk ook ons instructiefilmpje over het scannen van de QR-code.

Druk als primaire gebruiker op het rad-icoontje rechts onder op het hoofdscherm. Druk op familieleden en druk op Nodig familieleden uit. Nu kunt u andere familie leden secundaire gebruiker maken door ze direct in te voeren met naam en mobiele nummer. Of u nodigt ze uit door een bericht dat per SMS naar de familieleden gestuurd wordt.

Het familielid ontvangt een SMS met een uitnodigingscode. Loopt nu de stappen 8 tot en met 9 nogmaals door als secundaire gebruiker.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over familielid toevoegen.

Standaard staat de Watchi op de Engelse taal. Wanneer u de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, gaat u naar het scherm “Device”. Als u hierop drukt en dan naar beneden gaat, kunt u bij het tweede scherm de taal veranderen in Engels, Frans of Nederlands.

Bekijk ook ons instructiefilmpje over taal instellen

De gegevens die de Watchi verzamelt worden opgeslagen op onze beveiligde servers. Onze servers worden beveiligd en onderhouden door Amazon. Alle gegevens die door de Watchi worden verzameld, zoals positie en berichten, worden niet gedeeld, met derden of gebruikt voor reclame doeleinden. De gegevens in de mobiele app zijn alleen beschikbaar voor mensen die u een uitnodiging hebt gestuurd om contact te maken met de Watchi.

De Watchi hardware

Watchi ondersteunt alle providers in Europa. Kies dus de provider met de beste aanbieding. Echter adviseren wij altijd een aanbieder met het grootste netwerk. Hierdoor is uw kind goed bereikbaar en is positionering nog accurater. De Grootste providers in Nederland met een eigen netwerk zijn KPN en Vodafone. Voor België adviseren wij Proximus.

Waarom heb ik een abonnement of prepaid simkaart nodig voor de Watchi?

Met Watchi kun je bellen en gebeld worden. Tevens heeft de Watchi een internetverbinding nodig om positiegegevens te verzenden.

De Watchi is een van de meest nauwkeurige trackinghorloges in de markt. Watchi maakt gebruik van positiebepaling middels:

  • Satellieten (GPS)
  • GSM-netwerk masten (LBS)
  • Draadloze modemconnecties (WIFI)

Hierdoor is de Watchi zowel binnen- als buitenshuis zeer nauwkeurig.

De Watchi is spatwaterdicht. Dit betekent dat hij tegen regen kan en er niets gebeurt als er water op komt. Maar bij zwemmen en onder water heb je het risico dat hij beschadigt. Dit komt omdat wij u de mogelijkheid bieden om de simkaart zelf te vervangen en te plaatsen. De simkaart zit achter een schuifje dat niet volledig waterdicht is te maken (zie afbeelding). Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij de vrije keuze van provider en abonnement belangrijker vinden dan de mogelijkheid om te zwemmen met een Watchi.

De Watchi beschikt over de grootste batterij van alle kindertrackinghorloges  in de markt, namelijk 600 mAh. De meeste energie (en dus batterij) kost het verzenden van de positie. Dit kunt u bij de Watchi zelf instellen. Afhankelijk van deze instelling gaat de batterij langer of korter mee.

  • Hoge frequency; automatisch elke 5 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur: 24 uur
  • Medium frequency; automatisch elke 10 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur36 uur
  • Normal frequency; automatisch elke 30 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 48 uur
  • Batterij besparingsmode; automatisch elke 60 minuten nieuwe positie doorgeven, batterij duur 72 uur

Bekijk onderstaande afbeelding voor de afmetingen.

Bestellingen

Wij streven ernaar om alle bestellingen die voor 10:00 uur zijn gedaan,  de volgende werkdag af te leveren.

Wij zijn aangesloten bij de stichting webwinkelkeur en voldoen aan hun voorwaarden. Indien u niet tevreden bent over de Watchi kunt u deze binnen 14 dagen retourneren. U krijgt dan u gehele aankoopbedrag terug. zie de retourneren pagina voor meer informatie.

 

Wij hanteren de wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Problemen oplossen

Als u een prepaid Sim kaart gebruikt moet u deze vaak eerst activeren. Dit doet u door de Sim kaart in een telefoon te stoppen en hier 1 keer meer te bellen of een bericht te versturen. Vaak ontvangt u dan gelijk een sms van de provider. Stop nu de sim kaart weer in de Watchi start opnieuw op.

In dat geval zit de sim kaart verkeerd om in de Watchi. Stop de sim kaart met de chip naar boven in de Watchi.

De waardering van www.watchi.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 11 reviews.